سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بلوچستان
نویسندگان
لینک دوستان

انسان های پاک، با حجاب بودن دخترشان را دوست دارند و بر پوششان حریص هستند لکن بعضی از آنها در این راه گاهی روش افراط و گاهی روش تفریط را درپی می گیرند که هیچ کدام مثمر ثمر واقع نمی شود .

در این گفتار ده راه عملی را برای محبوب ساختن حجاب برای فرزندتان بدون اینکه ضرب و شتم و سخت گرفتن و فریاد زدن در آن باشد را بازگو می کنیم .

    و هیچ حاجتی نیست اینکه ما بگوییم در عملی ساختن این راه ها باید پدر و مادر هردو یا بصورت جدا گانه کار کنند، بلکه با مشارکت کل خانواده نیزاین امر ممکن می باشد .

1.از کوچکی دخترت را به حجاب عادت ده و منتظر نمان تا اینکه بزرگ شود وبعد او را به حجاب امر کنی ، زمانی که تو صبر کنی تا اینکه بزرگ شود بطور قطع، به مراتب بر تو سختر می شود بخصوص زمانی که هوای نفس او مخالفت کند بخاطر اینکه فرزند بزرگ شده و نصیحت های شما کارساز نیست.

2. ( از حجاب او اظهار تعجب کن ) و همیشه  در جلوش از آن بعنوان یک امر شگفت انگیز پسندیده و خوب، سخن بگو ، و او را با وقار و متمایزتر از سایر دختران بدان ، و  پوشش حجاب دلیل بر ظاهر بودن حسن تربیت و رشد صحیح او بدان.

3. او را خبر ده که این امر خداوند می باشد و او را بفهمان که این کاری که انجام می دهد خالصانه برای الله باشد و برای هیچ احد الناس نباشد بخاطر اینکه خداوند او در هر وقت و مکان می بیند و او را متوجه کن به اینکه خداوند از زن با حجاب و مستوره راضی می شود برای اینکه امر الله تعالی می باشد. و قرآن و آیات حجاب و احادیث را برای او با تاکید بخوان .

4. از زنان محجبه و با وقار و ناجح تعریف کن ، اول از همسران  رسول الله (صلی الله علیه وسلم) شروع کن و سپس زنان صالحه و سپس دیگر زنان در دیگر عصرها.

5. مقارنه کن بین زنانی که نافرمانی خدا می کنند و زنانی که بر امر خدا خاضع هستند و اینکه چگونه اشخاص نافرمان و بی حجاب در ممالک سقوط می کنند .

6. از سلوک و راه و روش زن صالحه برایش باز گو کن و از ثواب کسی که بعمل صالح التزام و پایبند باشد و از پاداش زنان صالحه و همچنین از زن صالحه ای که در راه خیر، دوام و استقامت دارد  و سببی برای خیر و هدایت دختران همجنس خودش می باشد .

7. و حریص باش براینکه دخترت با دختران صالحه و محجبه و محتشمه نشست و برخواست کند ، و او را د ر میان بد حجاب ها و غافلان رها نکن ، تا او خیر و خوبی را از اهل خیر بیاموزد .

8. خود را برای دخترت همانند مادری صالحه که در حجاب و پوشش، الگویی برای او باشی  قرار بده و دخترت را در جلسات خاص که مخصوص به حجاب و چگونه پوشیدن حجاب است همراهی کن.

9. و همچنین دخترت را در دروس علم و حلقات قرآن در مساجد همراهی کن زیرا شایسته است  که در اثناء آن محجبه باشد و سپس به تدریج محبت آن در دلش بیفتد و به سوی حجاب گرایش پیدا کند .

10. به خاطر رعایت حجاب، به او جایزه و تشویقاتی در نظر بگیر و به او بفهمان اینکه جایزه بزرگ نزد الله سبحانه و تعالی می باشد که همان بهشت جاویدان می باشد


[ شنبه 94/11/17 ] [ 10:16 صبح ] [ رشید رئیسی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب